Gå videre til innhold
Adm. direktør i Møbelringen, Øyvind Krohn

Pressemelding -

Ett år med Øyvind Krohn som administrerende direktør i Møbelringen

Møbelringen har tatt markedsandeler i et krevende marked, men det Krohn selv trekker frem som den viktigste seieren, er styrkingen av kulturen og samarbeidet i hele organisasjonen.


Et tilbakeblikk på første år
– Jeg følte jeg hadde en god forståelse av hva jeg gikk til, men det har vært utrolig hyggelig å få bekreftet at jeg har kommet til en organisasjon med enormt mye kompetanse i alle ledd - både blant kollegaene på kjedekontoret og ikke minst ute i butikkene, sier Krohn.

– Vi har hatt god utvikling og tatt markedsandeler så langt i 2025, men det jeg er aller mest stolt av, er de stegene vi har tatt som kjede og organisasjon. Vi er på veldig god vei til å samles om en kultur der vi deler erfaringer, lærer av hverandre og utvikler oss hver dag, alltid med fokus på å levere enda bedre kundeopplevelser.

– Jeg er også dypt imponert over engasjementet til butikkeierne. De lever og ånder for virksomheten sin, kjenner kundene sine og har en stolthet over merkevaren Møbelringen som virkelig smitter. Det er noe helt spesielt med å jobbe i en organisasjon der så mange er personlig investert i å lykkes, sier Krohn.

Styrket konkurransekraft og kundeopplevelse
En sentral del av Krohns første år har handlet om å styrke konkurransekraften, både for kjeden som helhet og for den enkelte butikk.

– Det lokale engasjementet og det nasjonale fellesskapet er en kraftfull kombinasjon når det fungerer godt. Vi har fortsatt mer å hente på å gå i takt på noen områder, samtidig som vi må bevare styrken i at den enkelte eier kjenner sitt lokalmarked best, sier han.

Han peker på økt kundeinnsikt som en nøkkel til å løfte både den digitale og fysiske kundeopplevelsen:

– En viktig faktor har vært å forstå kunden og atferden bedre, slik at vi kan prioritere det som betyr mest for kundene. Gjennom bedre innsikt har vi kunnet forbedre både det digitale kundeløpet og opplevelsen i butikk.

Fremtidsutsikter: sømløs handel og bærekraftig vekst
Krohn mener de kommende årene vil by på store endringer i hvordan kundene orienterer seg og handler møbler:

– Kundene forventer sømløse overganger mellom nett og butikk, og de vil i stadig større grad belønne aktører som forstår behovene deres og tilbyr personlig veiledning – både digitalt og fysisk. Samtidig blir bærekraft og kvalitet stadig viktigere beslutningsfaktorer, sier han.

– Utfordringen ligger i å sikre lønnsomhet til tross for marginpress og sterk digital konkurranse. Møbelringen har et stort fortrinn i det lokale eierskapet, som gir nærhet til kunden. I kombinasjon med en styrket digital kundereise gir det oss store muligheter fremover.

Veien videre
Når han ser fremover, er ambisjonene tydelige:

– Det jeg gleder meg mest til, er å fortsette arbeidet med å styrke samspillet mellom butikkene og kjedekontoret – og bruke innsikt og teknologi til å gjøre oss enda bedre på det som virkelig betyr noe for kundene. Vi har et solid fundament og enormt mye kompetanse i organisasjonen, og jeg ser virkelig frem til å videreutvikle dette sammen med hele Møbelringen-fellesskapet, avslutter Krohn.

Emner

Kategorier

Kontakter

  • Øyvind Krohn
    Lisens:
    Bruk i media
    Filformat:
    .jpg
    Opphavsrett:
    Møbelringen
    Størrelse:
    2048 x 1365, 640 KB
    Last ned