Pressemelding -
Man blir gæren av vonde møbler
I en ny kampanje som går live i dag, fortsetter Møbelringen å invitere folk inn i komfortsonen.
En av Norges største møbelkjeder, Møbelringen, har de siste årene tatt eierskap til kommunikasjonskonseptet “Inn i komfortsonen”. Nå lanserer kjeden en helt ny kampanje, som viser hvor gæren man faktisk kan bli - om nettopp møblene ikke leverer på komfort.
– Vi opererer i en kategori som er veldig preget av store taktiske salgskampanjer. De siste årene har vi ønsket å utfordre dette, ved å fokusere mer på merkevarebyggende kommunikasjon som appellerer til folks følelser. Skal vi vinne kundene er også dette en viktig del av vår strategi - i tillegg til at vi selvsagt må fortsette å levere det beste av både produkter, kvalitet, priser og kundeservice – på nett og i butikk. Ved å investere i mer kreativ kommunikasjon opplever vi å få mer relevant oppmerksomhet igjen, for hver investerte krone, sier Camilla Tørresby, markedssjef i Møbelringen.
Kampanjen består blant annet av en rekke nye filmer og radiospotter. Det er Morgenstern som har utviklet kampanjen, og Bacon som har produsert filmene, med Øyvind Holtmon på regi.
– Har du først begynt å irritere deg over et møbel som er upraktisk eller rett og slett gjør deg vondt kan du bli gæren av det. Og da er det kanskje på tide å ta seg en tur til Møbelringen, sier Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Stenberg Graf, som er kreativt team i Morgenstern.
Filmene kan du se her:
Soverom
Kjeller
Øvrige involverte:
Møbelringen: Merkevare- og innholdsansvarlig Karianne Myhre.
Morgenstern: prosjektledere Marianne Strandly og Synne Reinback Krumins, rådgiver Camilla Kim Kielland, designer Cathrine Høgebøl og motiondesigner Sindre Grøn.
Bacon: Produsent Rebekka Rognøy.