Pressemelding -
Møbelringen på pallen i Sølvmikken
Møbelringen sikret seg 3. plass i Sølvmikken for september med kampanjen "Inn i komfortsonen". Kampanjen er laget av Morgenstern, og viser med glimt i øyet hvor galt det kan gå dersom møblene ikke leverer på komfort.
Sølvmikken er en månedlig kåring som løfter frem de mest kreative radioreklamene i Norge. Kåringen arrangeres av Kreativt Forum og Bauer Media, og vurderes av en fagjury med representanter fra reklame- og mediebransjen.
Juryens begrunnelse
"Det er alltid en god strategi å tørre å være ærlig på hvem man er for, og det klarer Møbelringen på glimrende vis med disse spottene. For det er fryktelig irriterende med vonde møbler, enten det er stramt design, klassisk antikk eller hva det nå måtte være. Fine manus, troverdig produsert og designfantastene i juryen fikk nesten lyst på mer komfortable møbler de og."
(Kilde: Juryens begrunnelse i Sølvmikken, kreativtforum.no, 24. oktober 2025)
– Et bevis på godt samarbeid
– Vi er utrolig stolte over å bli lagt merke til i en så sterk konkurranse. Denne plasseringen er et resultat av et godt samarbeid med Morgenstern, som nok en gang har fanget kjernen i hvem vi er og hva vi står for, sier Camilla Tørresby, markedssjef i Møbelringen.